Iltateen kaveri - peltileipä

Tiedätte varmaan joskus sen tunteen, kun tekee mieli iltateen kanssa leipää? Tänään minulle tuli sellainen olo, että nyt maistuisi pitkästä aikaa saunan jälkeen iltatee leivällä ryyditettynä.

Olen tässä pitkin syksyä tallennellut Facebookin vhh-ryhmistä erilaisia reseptejä, joita olen ajatellut kokeilla ja nyt sieltä silmiini osuikin tämä herkullinen peltileipä, joka vastasi sekä helppoudellaan että nopeudellaan tämän illan tarpeisiini.
Peltileipä maistuu hyvältä teen kanssa ja on nopea sekä helppo valmistaa.

Karppaajan peltileipä

2 munaa
2 rkl ranskankermaa / smetanaa
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1 dl mantelijauhoa
0,5 dl pofiberia
3 rkl siemeniä ( minulla Lidlin siemensekoitusta)
150 g juustoraastetta

Kaikki aineet vain sekaisin ja pellille. Tasoitin taikinan kahden leivinpaperin välissä, mutta homma olisi mitä ilmeisemmin toiminut myös öljytyillä käsillä.

Paisto 200 asteisessa uunissa noin 15 minuuttia tai kunnes pinta hivenen ruskea. Minulla pinta pääsi aavistuksen verran tummenemaan liikaa, kun olin saunomassa samalla, kun leipää paistelin.

Tätä leipää teen ehdottomasti toistekin!

Kommentit